Optimering af interne arbejdsprocesser med INEXTIA App.

Steigenberger Alsik Hotel & Spa er et af Danmarks største hoteller, som er smukt placeret på havnefronten i Sønderborg. Alsik er et nymoderne arkitektdesignet hotel som slog dørene op i forsommeren 2019 og omfatter 190 værelser fordelt på 19 etager. Dertil er der også mulighed for afholdelse af konferencer, fester og oplevelser i hotellets spa.

Alsiks luksuriøst spaområde tilbyder flere end 60 forskellige spa-og wellness faciliteter, som er fordelt på 4.500 kvadratmeter og fire etager. Det er ligeledes muligt at blive forkælet med en gastronomisk oplevelse i en af hotellets 3 restauranter, som er udviklet og ledes af kokken Jesper Koch.

Udfordring

Med alle disse forskellige funktioner og et konstant flow af gæster, var det vigtigt for teamet at de fik et brugervenligt CMMS-system, der kunne sætte nogle af arbejdsopgaverne i system. Før implementeringen af INEXTIA var hverdagen præget af manuelle processer og individuelle arbejdsgange. Det var et klart behov for at øge den interne vidensdeling, så der var gennemsigtighed med opgaverne, uafhængigt om man befandt sig på dags- eller natholdet.

Sven Schrøder, Teknisk Afdeling hos Alsik, fortæller: ”Der er været rigtig god kommunikation med RINA Digital Solutions. Da vi havde brug for ekstra viden om INEXTIA var de der med det samme med sparring fra en projektleder, så vi hurtigt kunne komme videre med den daglige drift.”

Løsning

INEXTIA bidrager til en konstant overvågning af værelserne, så eventuelle indtastninger af defekter bliver registeret hver morgen, til synlighed for hele teamet. Joblisten giver dermed teamet et bedre overblik. INEXTIA Appen gør det let, at tage opgaven med rundt på hotellet til de specifikke områder.

Alsik hotel opdeler INEXTIAs træstruktur i rum, således at de har alle deres rum som egentlige komponenter. Dette er blot et eksempel på hvor forskelligt en træstruktur kan deles op i alt for rum, lokationer, maskiner og KKS-nr.

Ved hjælp af Analytics er registreringen af data på vandmålerne til spa og wellness faciliteterne altid tilgængelige. De kan dermed se hvis der er nogle uregelmæssigheder.

Resultat

Alsik hotel har ved hjælp af INEXTIA fået optimeret deres interne arbejdsprocesser, så de får prioriteret deres opgaver og dermed får mere ud af deres arbejdstimer. Ved hjælp af INEXTIAs træstruktur har de også et konstant overblik over funktionerne på hotellet, så de på den måde kan være på forkant med eventuelle nedbrud eller defekter der kan opstå.

”Ved hjælp af INEXTIA Appen kan vi tage vores tjeklister med hele vejen rundt på hotellet og undgår at vi skal tilbage til kontoret for at påbegynde en ny opgave. Det er meget behjælpeligt og tidsbesparende, når vi arbejder i en stor bygning.” uddyber Sven.

Fremtid brug af INEXTIA:

Teamet på Alsik Hotel ser stadig mange muligheder for at udvide deres brug af INEXTIA og har et stort ønske om at inkorporere det endnu mere i deres arbejdsprocesser. Det gælder bl.a. deres lagerstyring, hvor de med indtastning af reservedele undgår længere ventetid på deres essentielle komponenter. Dermed undgår Alsik at lukke faciliter ned i en periode pga. manglende reservedele, hvilket i sidste ende kan påvirke gæsterne oplevelse på hotellet.

INEXTIA medvirker til

  • Statistikker på driften af maskinerne
  • Fælles overblik over arbejdsopgaverne
  • Lettere arbejdsrutiner
  • Kontinuerligt tjek op på maskiner
  • Kompetent og hurtig support

DOWNLOAD CASE

Flere cases

Colas Danmark, Viborg

Vis

Marius Pedersen

Vis

Fiberline Composites

Vis
Book en personlig gennemgang af INEXTIA.

Christina Marie Melgaard

INEXTIA

Sofiendalsvej 5B
DK-9200 Aalborg
+45 7214 1214
inextia@rina.org